Even if the sky is falling down

Hey sweethearts!
Just nu sitter jag och har inget att göra.
Idag ska jag och pappa åka och kolla i affärer, de ska bli kul!
Imorgon, tisdag och onsdag har vi prao jag jag ska praoa på ett bageri, det ska bli så himla roligt!
Vad ska ni göra idag ?
Här är ett recept på whoppies, som jag läst om i ELLE.
Vanilj– och hallonwhoopies 
ca 15 st 

100 g smör 
1 1/4 dl strösocker 
1 ägg 
3 dl vetemjöl 
2 tsk bakpulver 
1 tsk salt 
2½ tsk vaniljpulver 
½ dl mjölk 

Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker vitt och poröst. Tillsätt ägget. 
Rör ihop mjöl, bakpulver, salt och vaniljsocker och sen ner i smeten, tillsätt sedan mjölken. 
Fyll en sprits med en rund tyll och spritsa ut 5 kr-stora små pluttar med jämna mellanrum på plåt med bakplåtspapper. Grädda i ca 10 minuter och låt dom sen svalna medan du gör fyllningen. 

Fyllning 
400 g Philadelphiaost 
100 g hallon 
2 msk florsocker 
2 tsk vaniljsocker 

Blanda Philadelphiaosten med hallon, florsocker och vaniljsocker till en jämn smet. Bred på för hand med kniv eller spritsa på hälften av kakorna och tryck försiktigt dit den andra ovanpå. Dekorera dom med smält choklad.
Dom ser ut som macarones fast är mycket enklare att göra! ;)
PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0